Ny blogg

publicerat i Allmänt;
Känns nästan som ett nytt liv. Min förra blogg kändes väldigt gammal och ungdomlig, nu var det dags att uppgraderas lite. 
Tänkte att eftersom jag är så fruktansvärt dålig på att höra av mig till mina älskade vänner så kanske det är en början att skriva lite här om vad som händer i mitt liv, så vet ni att jag lever.
Sen så har jag en ny dator som jag älskar och den är så mysig, jag studerar inte så något vettigt måste jag ju använda den till.
Julen och det nya året närmar sig med stormsteg. För er som inte vet så har jag två jobb, jag jobbar fortfarande på Gränslöst som är en gränshandel 5 mil från norska gränsen, som jag jobbat hos sedan 2009. December 2012 så startade jag och min sambo Jon vårt egna lilla företag, Fjäll's Kitchen. Det är en restaurangbil som vi först och främst säljer mat i på helgerna under nätterna när säsongen drar igång. Tänk att det snart gått ett år, 2:a December för att vara exakt. Sedan så står vi så mycket vi kan på dagtid, blir inte så mycket mer än helger då vi båda, som sagt har ett heltidsjobb vid sidan av. Men det går bra och jag är supernöjd såhär långt. Hoppas på en superbra säsong så ska nog tröttheten ge med sig, haha.
Just nu så håller vi på att renovera om köket, ofrvilligt då vi fått en ordentlig vattenskada i köket. Lite plus då vi ändå tänkt lägga nytt golv och göra om lite, det dryga är att det känns som vårt stora hus nu är en trång lägenhet men det funkar.
 
Under julen blir jag gräsänka då Jon åker hem till Falun och jag jobbar, men som tur är (!) så kommer älskade Matilda tillbaka till Svea Rike och firar lite jul med mig. Vi ska äta julbord och mysa så det ser jag fram emot.
Sen så drar säsongen igång, 27.e December börjar nattjobbet så då är det bara att hålla i hatten, ser fram emot 2014.
 
xx Madde
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anneli:

Vilken gullig blogg du har! Skriv mer, det är kul att läsa :) Puss och kram!

Svar: Jag ska försöka skriva så mycket jag kan, kul att du läser, saknar dig!
Madelene Mikaelsson

Kommentera inlägget här :