November, November.

publicerat i Allmänt;
Det känns som april, fast mörkare. Det är snöblandat regn och plusgrader. Snart fryser det till och man kommer halka och slå sig, hoppas jag är den som tittar på, det vore kul.
Jag och min far var precis ner på Ica och handlade lite middag, idag blir det tacos. När vi skulle åka därifrån så var rutorna på bilen såklart täckt med slask-snö. Så då skulle jag vara snäll och ta bort snön på den sidan jag sa på så jag öppnade rutan med ett knapptryck, varpå pappa ropar NEEEJ!!. Varför? Jo, rutan går inte att få upp igen. Han försöte helt desperat att få upp rutan och jag stod där som ett frågetecken och tillslut gav han upp. Så han fick köra hem i snöblandat regn med öppen ruta, lite kul var det. Som tur var så har han inte så långt hem.
 
Jag är ledig idag, så då hade jag tänkt baka lite bröd eller någonting annat. 11:30 kom pappa förbi och undrade om jag skulle till Norge, vilket jag hade tänkt någon av de dagar jag är ledig. Men jag kände att jag inte orkade så det fick bli att va hemma. Något bak verkar det nog inte bli idag heller, känner för en filmdag så då får det bli det. Bakningen kan vänta tills imorgon.
Det enda jag gjort med min nya dator är att kolla på en film, fixat en blogg och inget mer. Kan inte så mycket om den, lite kul faktiskt men det är lite som en flashback till 1998. Helt nytt, "vad är detta", "hur gör man". Vet inte ens hur man kopierar men det ska nog lösa sig.
 
Hoppas ni har en fin dag i regnet!
 
xx Madde

Kommentera inlägget här :