Kalas

publicerat i Allmänt;
Igår åkte jag och Noah över till Mo för att fira lilla Ellie som fyller ett år. Hon fyller egentligen år imorgon. Det var mysigt och kul att träffa andra barn, roligt att se hur de utvecklats på bara ett år! Helt sjukt vad tiden går fort. 


Nu fylls Facebook med folk som varit duktiga och tagit examen, grattis till er! Det får mig att fundera, än en gång på vad tusan jag ska göra? Jag vet inte! Det är en blandad panik- och... Ja, jag-vet-inte-vad känsla. Jag vet inte vad jag vill göra! Kommer jag ens klara tre-fyra år i skolan? Med stress och prestationsångest? Kommer jag göra mitt bästa eller kasta bort det? Den viktigaste frågan är; har jag valt rätt? 
Nåja, det kommer väl en tid då jag listat ut vad jag vill göra. Eller så kommer den tiden inte alls, och då får det väl vara så. 

På torsdagkväll åker vi till Umeå, sover där och dagen efter 07:00 går planet mot Stockholm. Vi ska på dop på Lördagen så det blir mysigt. Fredagen får jag barnledigt för att gå på stan och se om jag hittar lite kläder till mig själv för en gång skull. Att prioritera sig själv nu för tiden är längst ner på listan, om ens det. 

Kommentera inlägget här :